- Injector problemen
Injectoren testen
Injectoren kunnen op het emissie punt teveel brandstof geven ,waardoor er in deellast teveel roetvorming ontstaat en de roetfilter steeds opnieuw in een regeneratie proces komt.
PDE systemen willen nog wel eens wat vermogen kwijt raken door brandstoflekkage aan de injector, ook die moet dan wordt getest op de diesel test bank in ons bedrijf. Veelal zijn die ook nog goed te herstellen
We hebben in ons bedrijf een ultra moderne Bosch EPS 815 testbank en daarmee kunnen we alle moderne injectoren en hoge drukpompen (commonrail pompen) testen volgens fabrieksgegevens , zelfs de nieuwste Delphi Daf systemen. Apparatuur is zeer belangrijk, maar onze medewerkers zijn zeker net zo belangrijk. We hebben het dan over 30 jaar praktijk ervaring en elke mogelijkheid tot het up to date houden van onze kennis wordt benut ,van de opleidingen bij Bosch en van de HAN in Arnhem en Delphi /Denso in België.
Moderne injectoren zorgen ervoor dat de dieselmotoren beter en zuiniger functioneren. Dat houd ook in dat ze behoorlijk complex zijn geworden, in 1 cyclus is er een voor-injectie, na-injectie en een hoofd-injectie. Dit alles gebeurd dan in enkele Nanoseconde . De meeste meetapparatuur die we hebben gaat dan ook tot 40 MHz ( 40 mega hertz of anders gezegd 40.000.000 wisselingen per seconde) in de meeste gevallen is er toch nog steeds een reparatie mogelijkheid van de injectoren, daarvoor hebben we een speciaal ingerichte cleanroom, om stofvrij te kunnen werken. Problemen met uw injectie? Laat het ons weten.