image
Roetfilters weerstand
Roetfilters weerstand

  • Roetfilters weerstand
  • augustus 15th, 2012
  • Uitdeuken zonder spuiten
  • Home, Klachten

Roetfilters met een te hoge weerstand door vervuiling.

Bij roetfilter problemen gaan we eerst kijken met een endoscoop naar de mate van vervuiling en het soort vervuiling, het is meestal roet maar ook motorolie zorgt soms voor grote problemen . ook hier is het natuurlijk belangrijk om die twee zaken op voorhand te splitsen . motorolie moet op een andere plaats worden gezocht ,b.v. een turbo of zuigerveren . terwijl roet moet worden gezocht b.v. bij injectoren die in deellast of vollast te veel geven ,of EGR kleppen die net niet voldoende sluiten . in geval van injectoren ,kunnen we die binnen ons bedrijf op de dieselafdeling een speciale Bosch testbank (voor de kenners EPS 815bank)testen en in de meeste gevallen ook herstellen . in geval van EGR luchtinlaatsysteem controleren is meestal schoonmaken al een oplossing .

als laatste maar zeker niet onbelangrijk , elk roetfilter wordt op het voertuig regelmatig geregenereerd, een meetsysteem op het roetfilter bepaalt wanneer en hoe vaak , en geeft dan een signaal aan het motorstuurapparaat die er dan voor zorgt dat er met wat extra naverbranding een temperatuur stijging in de uitlaat komt waadoor het roetfilter weer schoon brand , ook dit kunnen we makkelijk controleren op onze vermogenstestbank we laten het voertuig rijden en kunnen tijdens die rit alle benodigde temperaturen en uitlaatgasdrukken meten

 
Motorstoring Vrachtwagen & Bedrijfswagen