- Emissie storingen
Emissie gerelateerde storingen
– Motorstoring/uitlaatgas lampje op dashboard gaat aan
– Motor gaat in nood loop
– Beperkt vermogen 60% van het totale vermogen )
Als bij een moderne bedrijfswagen blijkt dat het milieu in gevaar dreigt te raken dan is de fabrikant verplicht om het voertuig in die wettelijk vast gelegde 60% vermogens beperking te zetten, en dat geld voor elke bedrijfswagen van na 2007 .
Bij VW Crafter en DAF 105 zijn vaak de emissie storingen met een software aanpassing op te lossen. Tenminste als bij een vermogensmeting blijkt dat er in de basis geen probleem zit , is dat wel zo dan gaan eerst de injectoren er uit en op de diesel testbank, want ook daar gaat wel eens wat mis. Bijvoorbeeld injectoren die op het emissie punt teveel brandstof geven ,waardoor er in deellast teveel roetvorming ontstaat en de roetfilter steeds opnieuw in een regeneratie proces komt .
Emissie storingen zijn eigenlijk een samenstel van de hierboven beschreven storingen. Bij emissie storingen is het dus van groot belang te kijken is er te veel of te weinig onverbrande lucht in de uitlaat zit, dit is te meten met een lambda sonde , bij moderne voertuigen zijn er al vaak een of twee in gebouwd en is het een kwestie van een proefrit op onze test bank en uit lezen. Is dit niet dan hebben we ook losse lambda sonde meters in huis, tijdens die meting op de test bank laten we natuurlijk ook de 4-gas meter mee lopen zo dat we een zo’n secuur mogelijke uitlaatgas analyse kunnen maken.
Vanuit die analyse kunnen we dan bepalen waar het mis gaat . En kijken waar we starten met eventueel scoopmetingen. Alle gegevens worden gelogd en opgeslagen, dit om na de reparatie te kunnen controleren of de reparatie geslaagd is, en de klant weer met een gerust hart de weg op kan. Problemen met uw emissie? Laat het ons weten wij helpen u graag.